0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Farsan ringde igår och var upprörd..... han ville jag skulle komma till han omgående och lyssna på Chunlan, så jag kastade mig in i bilen för att ta en titt på den och den lät inte bra ungefär som att kompressorn var på väg att hoppa ur plåthöljet...... så det va bara till att slå av den och börja skruva isär den.....efter jag skruvat av locket så förstod jag snabbt vad problemet var..... det va INTE lite is i utrymmet där kompreesorn sitter så efter ett par kannor varmt vatten så va problemet fixat och farsgubben blev positiv igen. Förmodligen hade det blivit is där pga att gubben varit och skvekat runt med vattenkannan lite överallt när han har smält bort is på förångaren som uppstår pga av den låga tempen i hans garage.... men tycker ändå att chunlan gör ett riktigt bra jobb i farsans garage.... kollade idag när det var -17 grader ute så klarade den ändå att hålla +11.5 grader inne i garaget.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 05 februari 2007, 19:58:59Farsan ringde igår och var upprörd..... han ville jag skulle komma till han omgående och lyssna på Chunlan, så jag kastade mig in i bilen för att ta en titt på den och den lät inte bra ungefär som att kompressorn var på väg att hoppa ur plåthöljet...... så det va bara till att slå av den och börja skruva isär den.....efter jag skruvat av locket så förstod jag snabbt vad problemet var..... det va INTE lite is i utrymmet där kompreesorn sitter så efter ett par kannor varmt vatten så va problemet fixat och farsgubben blev positiv igen. Förmodligen hade det blivit is där pga att gubben varit och skvekat runt med vattenkannan lite överallt när han har smält bort is på förångaren som uppstår pga av den låga tempen i hans garage.... men tycker ändå att chunlan gör ett riktigt bra jobb i farsans garage.... kollade idag när det var -17 grader ute så klarade den ändå att hålla +11.5 grader inne i garaget.//KristerTestade att pilla lös pluggen men den verkade vara av järn samt vara fastsvetsad (punktad) så jag gav upp det var så kallt å jävligt så jag ska kolla på det där när det blivit lite mildare ute.//Kristerhej du kan ju pilla lös pluggen som sitter under kompressorn,det verkar som det nån gång e tänkt att det ska va ett hål under