0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
.....då blev hushålls elen på 1-1½ kWh är det OK?
Sedan när jag satt igång VP;n så stack det iväg först på 7kWh i timman, är det så att den drar iväg i början och lugnar sig senare??? Eller kan det iaf vara fel på VP;n?
Även jag tycker att min HH-el är uppåt väggarna. Visserligen lite längre nerpå skalan, men ändå.Något förbrukar drygt 800w. Stängt av VVB, golvvärmen i duschen och eldar i kaminen. Pumpen blåser bara då och förbrukar 22w.Kylen/frysen förbrukar mindre än 0,5kwh per dygn. sex lågenergilampor tända. TV och dvd etc står i standbylägen, datorn (laptop) drar 44w.Sen är det kanske basen till telefonen, router och urverket till vattenfiltret som är inkopplad.Ändå kommer jag inte under 1kwh/h.Inget av det som är inkopplat avger någon värme så det drar ingen ström./ännu en som undrar om inte den mätare är mutad av elbolaget.
hushållsel och VVB gjorde mellan 1-1.8 kWh i timmen... så den borde det iaf inte vara fel på. Sedan när jag satt igång VP;n så stack det iväg först på 7kWh i timman, är det så att den drar iväg i början och lugnar sig senare??? Eller kan det iaf vara fel på VP;n?/yvonne
jag har ju som sagt två tonåringar och två mellanbarn (alltså 4 st), med allt vad det innebär...
Sen brygger du kaffe, nyttjar spis + ev ugn, dina standbylägen drar ju nånting trots allthttp://www.energiradgivarna.se/templates/GenericPage.aspx?id=37Räkna:)Kaffebryggare 800watt under en timme(du hade detta PER timme och detta blir ju per dag men iaf), min tar ca 10 min på sig, brygger jag kaffe 6ggr på ett dygn så är det ju 800w extra. Det blir 1 - 2 ggr på morgonen, 1 på dan, 1 på kvällen = 4 bryggningar för mig....Mikrovågsugn 1 500watt på 7 min och gör man så ett gäng ggr så drar det iväg etc etc...Det finns nog saker i ditt hem som drar dom 800watt'en extra Edit.... hmmm kanske dags för mig att börja fundera lite själv