0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kallaste jag vet att min pump har gått är ca -27 ºC den ger värme då men inte tillräckligt för att värma hela huset. Gränsen för att värma hela huset går vid -22 ºC sedan faller tempen inne under +20 ºC, då eldar jag ved!Hoppas vi får någon -35 el -40 knäpp i vinter det vore intressant att se vad som händer då! Joakar
Citat från: joakar skrivet 14 januari 2007, 00:25:54Det kallaste jag vet att min pump har gått är ca -27 ºC den ger värme då men inte tillräckligt för att värma hela huset. Gränsen för att värma hela huset går vid -22 ºC sedan faller tempen inne under +20 ºC, då eldar jag ved!Hoppas vi får någon -35 el -40 knäpp i vinter det vore intressant att se vad som händer då! JoakarNu har det varit under -20 i flera dagar och jag är mitt i vedpannebyte och har ingen ved till kaminen (kan ju kapa pannveden på mitten men har ju fullt upp redan). Just nu -22,9 ºC ute, 18,3 ºC nere och 18,0 ºC uppe utan stöttning av nånting. Jag ser att det gör stor skillnad när ungarna leker/slåss och man är aktiv själv, gentemot då man vaknar på morgonen det skiljer nog 1 grad. Slutsats det är 17 ºC inne när vi stiger upp imorgon! Till tråden! Chunlan pumparna verkar ge bra med värme, har JULA slutat saluföra dessa? Mvh Jocke