0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Disse pumpene er jo perfekte for ombygging til luft/vann med en platevarmeveksler og en enkel PLC styring. Innedelen kan skrotes
Hej Jopps =) det blir tidigt för dig i morron Kingen..undra om vi rymmer alla i peggan ...tror det kan bli fullt men har vi 4m2 last utrymme bak vore det väl den vi har ju i alla fall dragit vårt strå till att förhindra den globala uppvärmningen...priset va det då inte nått fel på 20 000kr för 27 500 kw värmemaskin..det betalade jag för min e12a...6500kw en viss skillnad i kw pris skellefte kraft kommer ju å bli utan jobb...
Citat från: jockefors skrivet 29 december 2006, 00:05:47Hej Jopps =) det blir tidigt för dig i morron Kingen..undra om vi rymmer alla i peggan ...tror det kan bli fullt men har vi 4m2 last utrymme bak vore det väl den vi har ju i alla fall dragit vårt strå till att förhindra den globala uppvärmningen...priset va det då inte nått fel på 20 000kr för 27 500 kw värmemaskin..det betalade jag för min e12a...6500kw en viss skillnad i kw pris skellefte kraft kommer ju å bli utan jobb... Tidigt..... kl 0900 hmm Jocke Men du nog vet jag att du är nöjd med din chunlan men 27500kw för 3st det är nog lite i överkant men 27.5kw är jag med på Thumbsup//Krister tomte::
Citat från: Northkingen skrivet 29 december 2006, 00:16:30Citat från: jockefors skrivet 29 december 2006, 00:05:47Hej Jopps =) det blir tidigt för dig i morron Kingen..undra om vi rymmer alla i peggan ...tror det kan bli fullt men har vi 4m2 last utrymme bak vore det väl den vi har ju i alla fall dragit vårt strå till att förhindra den globala uppvärmningen...priset va det då inte nått fel på 20 000kr för 27 500 kw värmemaskin..det betalade jag för min e12a...6500kw en viss skillnad i kw pris skellefte kraft kommer ju å bli utan jobb... Tidigt..... kl 0900 hmm Jocke Men du nog vet jag att du är nöjd med din chunlan men 27500kw för 3st det är nog lite i överkant men 27.5kw är jag med på Thumbsup//Krister tomte::aj fasiken du har rätt =) 27,5 kw skulledet ju va det blir ju 27500w inte lätt då man får en norbagge på tråden =)
D.v.s. du och din far skall ha exakt samma typ av hus och planlösning, ni skall ha samma antal familjemedlemmar, samma mängd datorer, TV-apparater o.s.v igång...
Hej,Min första post (men många lästimmar) och känner mig tvungen att spinna vidare på just detta med L/L ->L/V. Har precis ett sådant långtidsprojekt på gång. Jag har vattenburen elvärme men satte in en E12:a som ett snabb fix för elräkningen denna vinter. Kom över en plattvärmeväxlare mot några plattor tysk öl och en 700l ack.tank från min pappa som jag tänkte svetsa in lite uttag på samt en inre tank för varmvatten. Jag tänkte precis som Eureka kasta innedelen och köra den direkt mot plattvärmeväxlaren som i sin tur värmer ack.tanken. Tänker dock göra ett eget styrsystem med någon lämplig microprocessor som bas. Jag har dock ännu inte ordnat en lämplig donatorvärmepump och är lite fundersam om hur man löser avfrostningen lättast. Hur har du, Eureka, löst detta? Funderade om man med kanske kan hitta elstyrda ventiler för reversera vattenflödet för detta? Vilka parametrar är lämpliga att styra just avfrostningen emot, när utgående temp kommer under ett tröskelvärde eller? Jag är även interesserad av att höra hur "interface:t" mot, är det en fyrvägsventil?, ser ut? Slött kanske, men jag har inte hunnit öppna locket på min andra pump...Vänligen,/John
Hej kjellprssn jag ringde å pratade på killen som säljer Chunlan pumparna på blocket jag frågade hur kallt han rekomenderade som max temp ..-18 sa han är det över så stäng avså det verkar ju som att det ska funka ner till minus 20 senom det är en bra affär är ju en annan sak...