0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har forskat litet sedan sist:-Har du köpt pumpen via Citcop så är du i bättre läge än om du köpt pumpen via en sk "seriös" specialistfirma. (Dom har tydligen viss förmåga att bara prioritera nya kunder, som dom kan få pengar av).I ditt fall är det bara att gå in på LMG's hemsida (www.lmg.nu), bläddra fram privatkundsidan, fylla i uppgifterna om pumpen, kryssa i rutan "Lagerfel", och sända iväg.(Strunta i att det står ventilationsutveckling på blanketten) Du får ett kvitto, med felanmälningsnummer per mail. Sedan kan du höra dig för med panasonic/eu när dom planerat in dig för åtgärd.
Har en E9DKE som börjar få ett "kvittrande" oljud från fläkten i innedelen. Har dumt nog kört på ION hela tiden. Den installerades i juli 2005 av en seriös leverantör med två års garanti.Vad gör man? Kan man kräva byte trots att garanti-tiden gått ut. Och hänvisa till fabrikationsfel typ H16??Vänder man sig till leverantören eller till Panasonic direkt?
Citat från: larryd skrivet 01 oktober 2007, 17:29:02Har en E9DKE som börjar få ett "kvittrande" oljud från fläkten i innedelen. Har dumt nog kört på ION hela tiden. Den installerades i juli 2005 av en seriös leverantör med två års garanti.Vad gör man? Kan man kräva byte trots att garanti-tiden gått ut. Och hänvisa till fabrikationsfel typ H16??Vänder man sig till leverantören eller till Panasonic direkt?Detta var vad jag syftade på och ja lagren var det jag tänkte på i första hand