0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När du lägger in pump kabel (fas+nolla) på plintarna 6 o 7 som är med fjäderspänne som trycks in med en liten mejsel för att lossas så ta lös växelventilskabeln och tvinna ihop den med pumpkabeln före du trär in den i plinten..mvh/Mso
Polaren som jag skulle 'handla' av idag var inte hemma men jag provade att köra 'manuell styrning' till pumpen.Växelventil på - stickpropp i väggenSpringa upp från källaren o höra, inga knäppningarNer i källaren o vänta tills tempen börja närna sig stoppVP stanna - stickproppen ur väggenUpp som f-n igen, o inga knäppningar nu hellerRisken finns att jag missat någon knäppning på vägen upp. Men innan så kunde man nästan krypa upp och endå höra dom. studs studs studsTackar för alla tips och ideer jag fått härifrån.Vad skulle jag gjort utan detta forum, köpt nya element för ett antal 10Kkr för det var var installatören rekomendera innan ja hitta en volymtank o koppla in.
Ja visst är den inkopplad. Funkar super studsKommer loggbilder senare på både med och utan c-pump om någon är intresserad (min loggburk la av för ett par dagar sen)
Citat från: Elva skrivet 12 februari 2007, 23:45:42Ja visst är den inkopplad. Funkar super studsKommer loggbilder senare på både med och utan c-pump om någon är intresserad (min loggburk la av för ett par dagar sen)Håller med om det att om man jämnar ut fördelningen av värme så att då VV laddning är klart det ej rusar direkt ut i ett kallt system utan sakta följer med den redan cirkulerande radkretsen så blir det mindre knäppningar. Så en extra cirk pump hjälper till i systemet. :,v(Detta jag skriver hatar Bertil/Rickard och andra som ej vill ha extra cirk pumpar i systemet.Jag själv har 3 st cirk pumpar som går alltid + 1 st som står stilla och kör igång vid då jag shuntar ut värme från min ack tank. (sommartid för golvärme i poolhus).MIna pumpar:1......VP cirkpump CP12......Golvvärmepump CP23.......Elpanne pumpVarje pump till sitt rätta ändamål med hast inställning III/I/I.