0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag delar ABSOLUT inte Harkens åsikter sätta pumpen i ett rum där man vistas ofta som vardagsrummet tycker jag är att skjuta sig själv i foten..... personligen skulle jag bli galen om pumpen bullrade i min närhet när jag ska se tv samt sitta i en "storm" nä då tycker jag att hallen är perfekt placering där stör den ingen och att hallen blir varm ser jag inte som någon nackdel barnens blöta kläder torkar snabbt och även golvet torkar snabbt som ofta blir blött när barnen vart ute och lekt i snön. Men sen är det ju givetvis beroende av vilken planlösning man har på huset som avgör vilken placering av vp som är bäst men generellt så skulle då iaf jag avråda från att placera den där man vistas mkt om det bara är möjligt typ vardagsrum kök och givetvis sovrum pga ljud och luftdrag.//Krister
Alltså kan någon förklara för mig varför en vp skulle låta mindre om den sitter vid golvet än om den sitter vid taket och bägge pumparna går på samma fläkthastighet?? Om jag nu sitter i en soffa är det ju knappast närmare till taket än till golvet.......Timer på pumpen?? Så om man sitter och tittar på tv då ska man inte använda pumpen och då antingen slå på elraddarna eller frysa? För när det är typ -10 grader ute då blir det kallt inne om pumpen ska vara avslagen i 3 timmar under tv-tittande.//Krister