0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena Mr Panasonic.Det är inte så många maskiner mig veterligen som är tillverkade för Nordiskt klimat, däremot är dom anpassade för vårat klimat på lite olika sätt. Vissa maskiner har ett uppklippt bottentråg för att slippa ha värmekabel, vissa har en längre avfrostningscykel och några extra hål i tråget för att slippa värmekabeln. Vilka maskiner är det du syftar på som är tillverkade för nordiskt klimat?Med tanke på ditt namn så menar du nog EKEB med sitt uppsågade tråg och längre avfrostningscykel än tex E9. EKEB är testad i Finland vid riktigt många minusgrader och efter det testet så valde min leverantör att rekomendera att man la dit en extra värmekabel då det behövdes. Skriv gärna och berätta vilka maskiner som är tillverkade för Nordiskt klimat enligt dig. mvhTS
Hej igen Mr PanasonicVilka är dom andra maskinerna?Varför enligt dig skulle EKEB var tillverkad för Nordiskt klimat?mvhTS
ctc, nibe, ivt. thermia, luft/vatten är tillverkade för nordiskt klimat, allt annat är ombyggd ac............ äntligen debatt igen....
Det jag skulle vilja se är en utedel för luft/luft som är byggd i ljudisolerad plast med "egna" ben så att man kan placera den på marken, med robustare kondensor som inte är så tät mellan lamellerna & framföralt mycket större så man kan plocka ut lite effekt även när det blir kallt....öppnar man en tex ctc ytterdel så förstår man vad man betalar för...