0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jodå jag har möbler i hela huset.......Men detta med högt och lågt placerad innerdel samt kastlängd osv.... kan vi ju disskutera till dö dagarn vi kommer ändå att ha olika åsikter om det....vilket är helt ok för mig iaf säger som jag sagt tidigare...... bara man själv är nöjd och glad så kvittar det ju vart den sitter.... och för dem som sätter in en vp så är det ju fritt fram att avgöra själv hur och vart man vill placera pumpen.//Krister
Hei Jens PDu skriver at viftas hastighet på inverterpumper går ned når innstilt temperatur er oppnådd . Det stemmer ihvertfall ikke for Toshiba Daisekais del . Og det var en av grunnene til at jeg kjøpte den . Har du manuellt valgt viftehastighet så går vifta på innstilt hastighet uansett temperatur inne , veldig bra egenskap sammen med vedfyring . Vifta stopper kun ved avriming av utedel . Greit å vite for andre som er ute etter samme egenskap. Har en kompis som ikke er veldig imponert over sin Panasonic HE12DKE som tok som en selvfølge at den og hadde disse egenskaper. Han må skifte modus for å kjøre sin pumpe med manuellt valgt viftehastighet i forbindelse med vedfyring . Og glemmer han å skifte til varmemodus før han går til sengs eller reiser bort så , ja da blir det kaldt da . Artig å høre hvordan andre pumper kan styres i forhold til dette . Spesiellt interessert i å høre hvordan Fujitsu kan brukes , så Northking og Oddemann heng dere på.Raptus
Om Ni nu vill veta hur värmen sprider sig i rummen, så ring närmast Teaterverkstad eller liknande. Hyr en rökmaskin å blås iväg röken från den tänkta platsen för utblåset från VP:n, så ser Ni hur luften kommer att spridas i rummen.... Slut på disskusionen mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 20 december 2006, 21:11:33Om Ni nu vill veta hur värmen sprider sig i rummen, så ring närmast Teaterverkstad eller liknande. Hyr en rökmaskin å blås iväg röken från den tänkta platsen för utblåset från VP:n, så ser Ni hur luften kommer att spridas i rummen.... Slut på disskusionen mvh humlan.Det räcker väl eg att ta fram brödrosten