0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snubben som beskriver hur det funkar är förmodligen en stor skämtare. Är han inte det kan man fråga sig hur han lyckades bli professor. Han förbiser helt att det räcker med att jordens temperatur höjs med 0,01 grad för att utstrålningen skall öka 0,02 W/m2.
.........En sak...gurun här i jämtland förklarade varför en borra kan va så tempstabil HELA vintern... min minskar i temp ca 1 grad när kompressorn gått i flera dygn som nu.Men vid varmare väder poppar tempen upp...........
Hej.Hm, det var inte menat som ett skämt från min sida iaf. Å jag behöver inte lära mig så mycket mer om värme heller. Det lilla jag vet om värme är att det är fantastiskt skönt för kropp och själ ! I alla fall för mig. Och det är nog kanske som du säger, är man professor så har man aldrig fel, men då borde allt det som står i tidningarna vara sant också ?
Ärligt talat, jag finner inget värde i att försöka få dig att förstå, du har redan bestämt dig, och om någon säger nått annat som inte stämmer med din uppfattning så spelar det ingen roll ens om han råkar vara professor.Så jag tror jag låter dig leva i din villfarelse.