0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Hmm... är inget proffs på detta men fick lust att slänga ur följande:Fjädern verkar gått av i två steg, första smällen tog av fjädern till 80% (se röd zon) i ett svep *pang!*.Sedan bröts det sista av i ett par slag senare (se blå zon).Tänkte tillbaks på att fjädervarven krängts över varann, det borde kunna orsaka det hastiga första förloppet.Tänkte sedan tillbaks på förloppet med fastnad vinge (fastfrusen, fast kletad, fastkilad av spån whatever).Detta kanske bara blir en repris, minns inte hela tråden:1. Kompressorn roterar "normalt"2. Vingen fastnar i intryckt läge av anledning3. Ingen kompression = inget motstånd, varesig från gas eller vingfriktion4. Kompressorn frivarvar5. Vingen lossnar6. Vingen får en sjujäkla däng av rotorn (borde iofs synas?) och flyger upp lite längre än normalt7. Fjädervarven krängs utanpå varann och knäcker fjädern *snapp!*8. katastrofen är ett faktum.
Bosse: Är det konstaterat att dålig vakuumkörning är orsak till H16 eller syftar du till att de enda H16 du har haft är från slarviga vakuumkörningar?Att det KAN vara en orsak är väl ok att säga men att det ÄR en orsak är väl lite tidigt att konstatera ännu eller?
Bosse;Kan du inte ta en bild till "felvändning" men tvärtom och lägga bilderna bredvid varandra.För jag antar att du menar den "sitter rätt" men urfräsningen är fel, eller är biten så att den kan monteras på två sett?John
Men den ena bilden visar "inifrån" och den andra "utifrån"? Tänkte mig två bilder "inifrån" där den blanka "brickan" är både rätt och fel?Eller har jag missförstått allt?