0 medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
Ett ordentligt hammarslag på en ny fjäder kanske skulle kunna avslöja något Kanske inte med en hammare, utan med något mera "snärtigt" som bättre skulle simulera en vinge som löper amok.
Hmm... är inget proffs på detta men fick lust att slänga ur följande:Fjädern verkar gått av i två steg, första smällen tog av fjädern till 80% (se röd zon) i ett svep *pang!*.Sedan bröts det sista av i ett par slag senare (se blå zon).Tänkte tillbaks på att fjädervarven krängts över varann, det borde kunna orsaka det hastiga första förloppet.Tänkte sedan tillbaks på förloppet med fastnad vinge (fastfrusen, fast kletad, fastkilad av spån whatever).Detta kanske bara blir en repris, minns inte hela tråden:1. Kompressorn roterar "normalt"2. Vingen fastnar i intryckt läge av anledning3. Ingen kompression = inget motstånd, varesig från gas eller vingfriktion4. Kompressorn frivarvar5. Vingen lossnar6. Vingen får en sjujäkla däng av rotorn (borde iofs synas?) och flyger upp lite längre än normalt7. Fjädervarven krängs utanpå varann och knäcker fjädern *snapp!*8. katastrofen är ett faktum.
Ferrit! som du säger det så är brottet startat i sidan och inte i själva innediametern om jag nu vänder bilden rätt i huvudet! Enligt fjäderkännare så är det sällsynt med brottstart utifrån!Det vore kanon om du kunde markera innediametern!