0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nisse-Gurra, det är inte det jag menar , det jag menar är att vem står för arbetet, kostnaden , jag tror knappast alla montörer åker runt och gör detta gratis , eller hur?
Citat från: H16Vindö skrivet 07 november 2006, 15:51:46Har en pump som stått still sedan 1/11. Det enda besked jag får från Kinnan är i slutet på veckan kanske de har nåt svar från Malaysia. Vad tror ni, kan vi begära ersättning för ökade värmekostnader under tiden? Från vem isf? Kinnan, Malaysia, installatören...?Jag förstår nog inte! skall du vänta på att Kinnan skall få ett svar i från malysia? Är det malysia som bestämmer om din pump skall åtgärdas?Grilla dom på upplysningar!!!!!!
Har en pump som stått still sedan 1/11. Det enda besked jag får från Kinnan är i slutet på veckan kanske de har nåt svar från Malaysia. Vad tror ni, kan vi begära ersättning för ökade värmekostnader under tiden? Från vem isf? Kinnan, Malaysia, installatören...?
Data på felaktiga maskinen.Kondeseringstryck/temp 32,5bar +54 ºCHetgastemp +74,2 ºCSugastemp +41,3 ºCTemp ute +12,8 ºCRörläng ca 3mFörångningstryck: 8barProduktdate 2005-02 monterat 2005-06-05Märkdata på styrkort F222481 "Felaktiga maskinen"Märkdata på styrkort F222664 "Ny E9DKE3"
Dags att de som har H16 börjar att ta fram sina serienummer så får vi se om det finns ett samband.Tomas