0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: H16Vindö skrivet 07 november 2006, 15:51:46Har en pump som stått still sedan 1/11. Det enda besked jag får från Kinnan är i slutet på veckan kanske de har nåt svar från Malaysia. Vad tror ni, kan vi begära ersättning för ökade värmekostnader under tiden? Från vem isf? Kinnan, Malaysia, installatören...?Jag förstår nog inte! skall du vänta på att Kinnan skall få ett svar i från malysia? Är det malysia som bestämmer om din pump skall åtgärdas?Grilla dom på upplysningar!!!!!!
Har en pump som stått still sedan 1/11. Det enda besked jag får från Kinnan är i slutet på veckan kanske de har nåt svar från Malaysia. Vad tror ni, kan vi begära ersättning för ökade värmekostnader under tiden? Från vem isf? Kinnan, Malaysia, installatören...?
Lite data på vår döda E9DKEHar nu demonterat första E9DKE med felkod H16 igår. Konstaterar att styrkort har brännskador på samma ställe som på bosse-vpdoktorns maskin. Öppnar en ny DKE3 och ser att nya kretskorten inte har samma bygling ?Våra 4st maskiner med H16 är monterade ute på landsbyggden.Tog bort våran fungerande E9DKE3 monterat 2006-10-05 som demomaskin och satte dit trasig E9DKE ytterdel, och som har varit strömlös i ca 24h innan jag startar den.Maskin startar som den ska och kör på powerful läge kollar efter felkod vid drift men den visar inget ca 1h senare så dör maskinen."Timerlampan börjar blinkar fel kod H16" Maskin har ej gått in i avfostning.Data på felaktiga maskinen.Kondeseringstryck/temp 32,5bar +54 ºCHetgastemp +74,2 ºCSugastemp +41,3 ºCTemp ute +12,8 ºCRörläng ca 3mFörångningstryck: 8barProduktdate 2005-02 monterat 2005-06-05Märkdata på styrkort F222481 "Felaktiga maskinen"Märkdata på styrkort F222664 "Ny E9DKE3"
Det är datan innan den dog "idag"....I förra veckan när maskinen var monterad hos kund så funkade den ner till ca -5 ºC innan den la av.