0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jman, -du har helt rätt! Tack för att du var mer uppmärksam på den grundläggande frågeställningen än vad jag var.Som en logisk följd av mitt slarvläsande får jag be Paxmax, Gano och Gonzo om ursäkt... HälsningarMicra
...var får man tag på såna värmeslingor??Skulle vara kalas om du kunde rek. någon handlare. Kör man med termostat 3 grader till 16Wattaren som man har till dom vanliga 70 wattarna med?
Fabriksmärkningen på min kabel är 20w per meter och den självreglerande delen mäter 0.8m (anslutningskabel 0.8m)Vissa modeller har behöver en längd på 0.95 meter och den drar då 19w.Kabeln börjar dra ström vid ca +4 till +5 grader. Provade att stoppa den i frysen (ca-18) och minelmätare som inte är någon proffsgrej bör jag tillägga visade att den drog 17w då.Testade även vid 0 grader och då visade mätaren 9w, vet inte hur trög kabeln är men den låg ca 5minuter i nollgradigt.Det finns säkert någon elkunnig här på forumet som kan förklara på ett riktigt sätt vad det innebär med självbegränsande värmekabel. En del av beteckningen på kabeln är SELFLIMITING 20W/M 230V MAX 70C CLASS C CMS 120MAMP/M AT-10CNu när det är +8 grader ute drar den 0w.Hoppas det var till någon hjälp.TS Fastighetservice