0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Torstain,Ja jag har ett rör in och ett ut, diagonalt monterade i lådan. Lådan är avskild med ledplåtar för att styra luften över större area och minska risken för "kortslutning" av luften i lådan.Cronos
Hej igen,Ursäkta sent svar, här kommer en bild på min solfångare.Man kan ana stosarna i övre högra, och undre vänstra hörnet.Även ledplåtarna är synliga genom kanalplasten.Solcellen (5W) uppe till höger driver fläkten.Cronos
Hej Tony,Det är en egentillverkad fångare.Jag har haft den i drift i snart två år, och är helnöjd.Cronos
Hej Tony,Tack, Materialet är vanlig 0,7 galvad stålplåt.Täckningen är 10mm klar kanalplast.Invändigt är den klädd med 13mm Armaflex, för att fånga och hålla värmen.Cronos
Citat från: Cronos skrivet 11 april 2007, 14:15:31Hej Tony,Tack, Materialet är vanlig 0,7 galvad stålplåt.Täckningen är 10mm klar kanalplast.Invändigt är den klädd med 13mm Armaflex, för att fånga och hålla värmen.CronosVart köper man kanalplast? Vet du några priser på dessa?Tycker detta verkar klart intressant!!! Det kan ju bli hur snyggt som helst! Och framför allt inga vikter att prata om!Kan men dessutom hitta aluminumprofiler i lämplig storlek så!// Tony