0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Jag handlade av den lokala bygghandeln, har för mig att jag gav 750:- för en 3 m.Cronos
hej jag funderar ochså på att leka med bygga en solar vent grej Jag har ochså funderar på det,tar man luften innifrån å värmer den ute och återspolar in den i kåken ,,går ju bara luften runt i kåken den smiter inte ut å man har inte tillfört huset nån luftdet enda man gjort e ju att värma den ute å stoppat in den igen Hur effetktiv är en sån där luft värmare ? fixar den att producera lite varm luft på våren dvs i mars/aprill Jag funderar på att bygga mig 2 st som är ca 2400-120 dvs samma mått som en plyfa eller spån platta dvs ca 5.6 -6m2 stora Tanken va att ta min alutak plåt och lägga in den i en låda och låta luften cirkulera runt inne i lådan för att sen släppas ut i huset för hoppnings vis lite varmare än innan
Hej,Kanske inte svårbyggd, men det är nog inte lätt att "köra hem" kostnaden på den.Aluslangar är inte billiga...Cronos
Vill du ha snurr i rören går det ju att sätta in retardrar typ, de finns ju redan i moderna pannor och är effektiva. /Bosse
Citat från: jompaa skrivet 24 april 2007, 21:22:56Vill du ha snurr i rören går det ju att sätta in retardrar typ, de finns ju redan i moderna pannor och är effektiva. /BosseVad är det för rör? har aldrig hört det ordet förut...mvh /S