0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Observerade inte att det var en ecoel, priserna var baserade på ecologic. Okej, rätt skall vara rätt, de rätta timpriserna blir då 1043,75 kr/tim baserat på 103 000 kr, 2 man. I det andra fallet blir timpriset 1 925 kr (1 man), hälften för 2 man.Klart bättre men fortfarande för högt. En skälig timkostnad bör ligga på ung. 4 - 500 kr.När jag gjorde installationen 2004 (ecoair 5.9, ecologic, NIBE eminent 100l cu samt rör + delar + normcentral) fick jag en offert på just 85 000 kr och det var det som jag baserade uträkningen på, det kostade mig 48 500 kr - jobbet utförde jag själv på 16 timmar effektiv tid. Den offererande firman hamnade på just 2 281,25 kr i mitt fall.Sen ska man komma ihåg att det är troligare att firmorna ändå ligger på max 40 000 kr i materialinköp för ecoair 107 + ecoel + rör & delar.// Grolim
Ajajaj, kan man ha råkat trampa på en öm tå här tro - varför annars denna spydighet, jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin har varit medvetet spydig i mina inlägg, allra minst mot dig, och om någon har uppfattat mig som så i något inlägg har jag alltid bett om ursäkt. Att vi alla som rör oss här på forumet inte har samma åsikt är en sak och det kan jag ta, men som du beter dig köper jag inte.Vill du ha svar får du ta mig f*n bete dig som folk och inte som någon liten finnig tonåring - Tack för ordet!!// Grolim
Snääääääla Grolim ge mig det stället där man köper in en eco air+eco el & materieal för 40000:- tror du verkligen att det skiljer så mycket i pris för installatören???......sen tycker jag du skall lägga på elektriker......brukar kosta ca 4000 per installation......oj glömde en sak.....rörmockares bilar går på luft.....& verktygen får dom av röda korset.......om du nu satte in en logic & ecoair på 16 tim så skicka ett privat mess å får du jobb direkt.....då kan det ju inte ta mer än en halvtimme för dig att ta ut en oljepanna & forsla iväg den till skrotfirman behöver man väl inte tänka på heller för du tar väl den på ryggen & bär dit den på ca 1 timme.........sen på tal om komunen...med dess organisation så kan man undra vad en kommunanställd kostar i timmen???