0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan,Har i dagarna fått in offert från 3 installatörer på en CTC ecoel + ecoair 107. Offerterna inkluderar allt som krävs, dvs cirkpumpar, expansionskärl, shuntar, ventiler rör etc. Och allt arbete såklart med rör, el och håltagning etc.2 leverantörer gör detta för 102kkr, 1 gör det för 103kkr. (inkl moms)Förrutom att jag tycker det är mycket pengar i förhållande till vad jag läst att andra fått, så är de ju otäckt lika...Är det så att alla installatörer som är CTC-partners har nån inbördes prissättning....?Ska väl nämnas att detta är i Sthlm såklart.Är det nån som har tips på installatör som kan tänkas göra detta till ett bättre pris än detta. Jag hade trott att man åtminstone skulle komma under hundra. Jag har även funderat på att göra det själv och ta hjälp med själva rördelen. Rördragning, håltagning och elen grejar jag själv men själva kopplingen av rördelarna har jag inte bra koll på eller verktyg för. Är det nån som vet om man kan få en röris att bara göra dom delarna? Borde vara ca en dags jobb. Alltså ca 4000 i jobbkostnad.Tack på förhand