0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Nisse-Gurra! Jag framhärdar i motsats till vad du påstår, att jag vet mkt väl vad jag pratar om, dvs jag ser ingen anledning till att hålla på med markstativ för en utedel som väger ca 35 - 40 kg, utan det måste vara något annat fel på t.ex pumpen - kompressorn, eller som du själv nämner t.ex rördragningen i samband med installationen. Då tycker jag att det är bättre att man åtgärdar felet vid källan så att säga, än att hitta på andra överdrivna lösningar som jag betraktar som helt onödiga i sammanhanget.
Ja Gano, det har jag varit, dvs i mitt eget bl.a som är ett trähus, förvisso med fasadsten utanpå, men detta tror jag saknar betydelse i sammanhanget. Förra vintern när det var minst 20 minus, ja t.om ned till 23 minus var jag spec ute och kollade det här omtalade oljudet som man har hört talas om skall finnas vid stark kyla, men när jag kom ca 3 m ifrån pumpen på utsidan kunde jag börja uppfatta ett svagt morrande ljud från pumpen. Inifrån huset har jag aldrig någonsin hört eller känt tillstymmelse till vare sig ljud eller vibration så jag menar att det är antingen en myt eller också är det något fel på pumpen-kompressorn, vilket i så fall bör åtgärdas istället för att bygga brofästen i betong. För min pump sitter på plåtkonsoler med gummikuddar och är en Panasonic E9DKE med twin rotarykompressor och den går otoligt tyst och fint.
Skaffa en svets och en metall gerkap. blir betydligt mycket snyggare och det är mycket roligare ,och mer flexibelt och går garanterat snabbare, och sisst men inte minst så blir det massor billigare efter som sånna fyrkants profiler inte är så billiga
Det brukar följa med 2 st plåtkonsoler som man skruvar upp på väggen och som man sen skruvar fast aggregatet i, märkvärdigare än så är det inte, och jag har faktiskt aldrig sett någon pump monterad på något annat sätt än detta, i vart fall inte för oss som har riktiga pumpar.
Ja dina rör som är neddunkade i marken ser ju riktigt hyfsade ut jämfört med den stålbur som man ser innan,