Hej Ronnie!
Med risk för att verka tjatig i mina inlägg när jag ser på olika placeringsalternativ, så vill jag ändå råda till att du sätter innerdelen ovanför entrédörren.
Jag är allergisk mot lösningar där man placerar innerdelen i de rum man vistas mest i, kök och vardagsrum, eller i nära anslutning till sovrum.
Innerdelar lever om en hel del, beroende på vilket fläktläge man nyttjar! En del störs av det ljudet, medan andra inte gör det. Jag har varit hem till en familj som placerat innerdelen i vardagsrummet. Ljudbilden från lvp:n kolliderade med ljudet på TV:n, vilket var mycket tröttsamt. Det är väl möjligt att man kan vänja sig vid fläktljudet, och kunna "filtrera bort" det från det TV-ljud man vill höra, men nog är det irriterande... -familjen själva tyckte inte att det störde nämnvärt.
Rådgör med alla i familjen om hur ljudkänslig man är, och ha det som en utgångspunkt för innerdelens placering. Om ni stänger till era tre sovrumsdörrar till 1-2 dm glipa, så förflyttar ni merparten av den varma luften till både vardagsrummet och köket, under förutsättning av att ni har en kraftfull pump (minst 6,5 kw) och kör på ett lite högre fläktläge...
Hälsningar
Micra