0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: kek29 skrivet 29 december 2004, 13:53:16Som norrlänning o finne så har man ju så klart en bastu i källaren + dusch...inga som helst problem när man har bra ventilation...Vad har du för lösning: fuktspärr eller ej?
Som norrlänning o finne så har man ju så klart en bastu i källaren + dusch...inga som helst problem när man har bra ventilation...
Men visst, brister en rörkoppling så hjälper inte kabinen... men det gör inte fuktspärrren i mitt befintliga badrum heller om inte avloppet klarar av allt... tröskeln till hallen är inte någon hög barriär...Hur blir det förresten om man kör en avfuktare? den torkar luften... tillsist även golv/betong... men då borde väl utanförliggande fukt(om det finns) bli sugen på att knalla in? Skall tejpa fast en ruta med plastfilm på golvet för att se vad som händer...
Kom just ihåg vad en gammal murare sa åt mig en gång...ett friskt hus har spindlar i källaren...har ta mig fan spindelväv i varje hörn sen hur sant det påståendet är vet jag inte
Citat från: kek29 skrivet 29 december 2004, 14:22:56Kom just ihåg vad en gammal murare sa åt mig en gång...ett friskt hus har spindlar i källaren...har ta mig fan spindelväv i varje hörn sen hur sant det påståendet är vet jag inte Det här är en känd gammal myt som alla som arbetar med fuktskadade hus har försökt att slå ihjäl. Spindlar gillar fukt. Tillräckligt mycket fukt leder till problem för eller senare.
Citat från: Svante skrivet 29 december 2004, 14:32:06Citat från: kek29 skrivet 29 december 2004, 14:22:56Kom just ihåg vad en gammal murare sa åt mig en gång...ett friskt hus har spindlar i källaren...har ta mig fan spindelväv i varje hörn sen hur sant det påståendet är vet jag inte Det här är en känd gammal myt som alla som arbetar med fuktskadade hus har försökt att slå ihjäl. Spindlar gillar fukt. Tillräckligt mycket fukt leder till problem för eller senare. Mycket av det mesta leder till problem i slutändan Men allvarligt talat så är ju fuktskador bland det värsta man kan råka ut för som husägare...isolera för lite leder till fukt...isolera för mycket leder till fukt...sunt förnuft får nog gälla när det gäller källare ! vad som är bästa lösning är nog från hus till hus !
Hej därute!! ventilation. Den ena säger att tillluften och frånluften måste tas och mynna ut i 'samma' utrymme och absolut inte att frånluften går ut i det fria. Andra säger tvärtemot, att frånluften måste gå ut i det fria? Blir inte klok på alla olika meningar.Är det kanske någon som har en (förhoppningsvis) enkel förklaring.Mvh Thord Karlsson