Japp, precis här ligger sanningen.
(den brukar ju faktiskt ligga någonstans i mitten)
Den stora skillnaden är garantierna för konsumenten som köper en pump med eller utan installation.
Av denna anledning valde vi att differentiera varumärkena Nettopump och Värmepumpsgruppen.
Att det skulle vara någon skillnad i ex. programvara/styrkort är inget annat än ren bogus.
Om så vore fallet, varför var de första bilderna på nedisade HE förra vintern bilder på Sverigepumpen?
Varför var Kinnan först ute med en "lösning" om nu dess maskiner är "Sverigeanpassade" ?
Det skall väl inte behövas en lösning på något som redan är anpassat?
Vad jag menar är att Kinnan har gjort ett fint och seriöst jobb med att positionera Panasonic som en bra produkt, men någonstans så måste det finnas gränser.
Gränsen i min mening är att påstå att det finns skillnader i mjukvara e.t.c.
Jag påstår INTE att det är kinnan som sprider denna information, utan att det finns olika företag som säljer dessa pumpar och påstår diverse saker.
En annan fråga som slår mig är vad är det för mjukvara i IKEA´s maskiner?
Eller VKG som säljer en E9 för 13.995:-
Jösses, det måste vara maskiner med programvara för Afrika ??
Så låga priser, då kan ju inte ens sydeuropa hänga med längre...
Näe, stå upp för vad koncepten står för, erkänn att det finns högre marginaler i vissa produkter, och att dessa marginaler behövs för att ge kunden en bra service och kontinuitet i kontakterna.
Marknadsföring kostar, hembesök kostar, service på plats kostar, kompetent personal kostar, utställningar kostar, och kunder i butiken kostar pengar att ta hand om.
Allt detta kostar, och kan inte jämföras med ren internet försäljning.
Så är det bara, ingen lögn, ingen fiktion, bara sanning.
Häls
Tomas