0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett par exempel vad filmen "bevisar" å visar. Att vissa av de mobilsamtal som fördes från flygplanen inte kunde ha inträffat. Tekniken för det det, fanns helt enkelt i flygplanen då, den infördes nåt år senare!! En rättläkare (tror jag det var) besökte platsen för flygplanet som skulle ha tvingats ner på en åker, han lämnade platsen efter ett tag. Det fanns inga lik, inga mäniskor, inte en enda droppe blod, å inga flygplansdelar! En brandman fick en fråga om man hittat de svarta lådorna vid World Trade Center. Han svarade att man hittat tre st, men senare officiellt så sas att inga svarta lådor hittats. Nåt som är mycket ovanligt att man inte gör... De gasflaskor som man påstod orsakade flera expolsioner å skulle finnas i de många köken i WTC, påstås vara påhittat. Varför? Jo WTC hade en säkerhetsklassning, som förbjöd alla såna flaskor. Ja det påstås massor av andra saker, men för att förstå, så måste man se filmen. Nu säger jag inte att det här är sanningen om vad som hände, bara att det KAN vara riktigt det som sägs/visas, så bra läggs alla bevis fram. Ställ er själv frågan: Om jag sett den här versionen först, skulle jag då trott på den? Fan vet om jag inte hade gjort det..., åtminstone har den fått mig att tvivla på vissa saker. En sak till. Av de drygt 20 kaparna som först påstods befinna sig i flygplanen, så är bevisligen 9 st i livet å jobbar för fullt i andra länder.... mvh humlan.
En grej som man kan testaEtt av planen som träffade wtc hette Q33NYÖppna word och skriv in Q33NYMarkera texten och ändra storleken till 48 Byt teckensnitt till wingdings 1Kusligt va
Angående telefonsamtalen från de egna privata mobiltelefonerna, så har tester genomförts, som visar på att sannolikheten att samtalen förts är nästan lika med noll.... Om jag inte minns fel (kan ha fel), så lyckades 0,006%, av försöken att ringa från ett plan, tekniken med hjälpsändare infördes först nåt år senare.
Citat från: humlan57 skrivet 12 september 2006, 12:47:04 Ett par exempel vad filmen "bevisar" å visar. Att vissa av de mobilsamtal som fördes från flygplanen inte kunde ha inträffat. Tekniken för det det, fanns helt enkelt i flygplanen då, den infördes nåt år senare!! En rättläkare (tror jag det var) besökte platsen för flygplanet som skulle ha tvingats ner på en åker, han lämnade platsen efter ett tag. Det fanns inga lik, inga mäniskor, inte en enda droppe blod, å inga flygplansdelar! En brandman fick en fråga om man hittat de svarta lådorna vid World Trade Center. Han svarade att man hittat tre st, men senare officiellt så sas att inga svarta lådor hittats. Nåt som är mycket ovanligt att man inte gör... De gasflaskor som man påstod orsakade flera expolsioner å skulle finnas i de många köken i WTC, påstås vara påhittat. Varför? Jo WTC hade en säkerhetsklassning, som förbjöd alla såna flaskor. Ja det påstås massor av andra saker, men för att förstå, så måste man se filmen. Nu säger jag inte att det här är sanningen om vad som hände, bara att det KAN vara riktigt det som sägs/visas, så bra läggs alla bevis fram. Ställ er själv frågan: Om jag sett den här versionen först, skulle jag då trott på den? Fan vet om jag inte hade gjort det..., åtminstone har den fått mig att tvivla på vissa saker. En sak till. Av de drygt 20 kaparna som först påstods befinna sig i flygplanen, så är bevisligen 9 st i livet å jobbar för fullt i andra länder.... mvh humlan.Insinuationer räcker långt. Hoppas du/ni har på fötterna. Och du inser väl att du/ni spottar anhöriga till 2.vadvardetnu953 personer rakt i ansiktet.
Citat från: Hansson skrivet 12 september 2006, 16:12:44En grej som man kan testaEtt av planen som träffade wtc hette Q33NYÖppna word och skriv in Q33NYMarkera texten och ändra storleken till 48 Byt teckensnitt till wingdings 1Kusligt va Lite märkligt är det, men bara en hoax. http://www.snopes.com/rumors/wingdings.aspPröva också att skriva NYCOch Humlan, här ett citat från USA Today:"The film appears especially popular among young people immersed in a Web culture brimming with sites that question the credibility of government. They see 9/11 as the defining moment of their lives."Kanske en beskrivning av dig? (observera nu smileyn, en del forumsanvändare tycks inte lägga märke till smileys )Hela artikeln, där du kan läsa om en del av felaktigheterna i filmen http://www.usatoday.com/news/nation/2006-04-27-conspiracies-sept-11_x.htmOch ett bra citat: ""We're always ready to believe something about which we know nothing,""
(Det finns dessutom en precedent som är någorlunda etablerad, nämligen att Roosevelt kände till attacken på Pearl Harbour i förväg och medvetet offrade Stilla Havsflottan för att amerikanerna skulle kunna fås med i WW2.)
Varför offra Stilla Havsflottan?
Se filmen. Det går inte att kommentera nåt annars. Men det är bäst att jag påpekar igen. Jag säger inte att det här är sant på nåt sätt, men det går inte att undvika att en massa frågor dyker upp. Angående telefonsamtalen från de egna privata mobiltelefonerna, så har tester genomförts, som visar på att sannolikheten att samtalen förts är nästan lika med noll.... Om jag inte minns fel (kan ha fel), så lyckades 0,006%, av försöken att ringa från ett plan, tekniken med hjälpsändare infördes först nåt år senare.mvh humlan.PS. Det finns torrents på Internet, så det går bra att ladda ner filmen för alla som vill.