0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett par exempel vad filmen "bevisar" å visar. Att vissa av de mobilsamtal som fördes från flygplanen inte kunde ha inträffat. Tekniken för det det, fanns helt enkelt i flygplanen då, den infördes nåt år senare!!
Det där med 0,006% lyckade samtal från plan tror jag inte ett skit på!!!Har en kompis som flyger "vinge" och använder mobilen däruppe ibland med gott resiltat (fast operatörerna inte tycker om det för det stör flera basstationer).Fast då pratar vi inte om marchhöjder på 10000 meter utan lägre förstås...
Min son hade hittat filmen på nätet, och var rätt uppjagad. Jag kollade på den, och den är väldigt välgjord och suggestiv.Jag hittade sedan en websajt där filmen diskuterades, och där kom det fram övertygande bevis på detalj efter detalj att det verkligen hänt, och att det inte var något påhitt.Det var ett bra tag sedan jag såg den, och jag kommer inte ihåg vad sajten hette.Den är definitivt värd att se, men man bör nog även kolla in de övertygande bevisen som finns för att slutsatserna i filmen är fel.
En regissör som är mycket duktig på att manipulera, dvs påverka folks uppfattningar med olika medel, är Oliver Stone. Du torde gilla hans filmer också. JFK särskilt. Man går ut ur biografen övertygad om att det måste ha varit så det gick till.....men sen börjar man tänka efter, förhoppningsvis.Kanske skulle du också kolla "Bullshit" ett program på kanal 5 som min grabb gillar (själv tycker jag de är lite vulgära).Det finns också en rörelse som hävdar att fotbolls-VM -58 aldrig ägde rum...Själv blev jag kurerad från alla konspirationsteorier redan för 30 år sedan, då bekanta till mig (likt Jan Myrdal) hävdade att folkmordet i Kambodja bara var ett påhitt av västerländska regeringar och journalister.Efter det har jag tenderat att faktiskt tro på det som rapporteras samstämmigt i media.
Citat från: tipo874 skrivet 12 september 2006, 15:00:42Min son hade hittat filmen på nätet, och var rätt uppjagad. Jag kollade på den, och den är väldigt välgjord och suggestiv.Jag hittade sedan en websajt där filmen diskuterades, och där kom det fram övertygande bevis på detalj efter detalj att det verkligen hänt, och att det inte var något påhitt.Det var ett bra tag sedan jag såg den, och jag kommer inte ihåg vad sajten hette.Den är definitivt värd att se, men man bör nog även kolla in de övertygande bevisen som finns för att slutsatserna i filmen är fel.Länken finns i mitt första inlägg, å vad jag förstår så har det kommit en ny reviderad version, å det var den som visades, å som jag även håller på att ladda ner. Visst ska man akta sig noga för att sen den som "sann", annars är man riktigt illa ute. Men med alla konstigheter som det pekas på, kommer åtminstone inte jag, undan alla frågor som dyker upp. Det är ju inte bara några saker som tas upp, det är massor med detaljer som verkar väldigt övertygande... Själv måste jag se om filmen, då jag inte klarade å se på några direkta felaktigheter första gången, fast jag är övertygad om att dom måste finnas där. Merparten vill jag bara tro, att den inte är sann, annat skulle vara en katastrof för hela mänskligheten.....mvh humlan.
Också finns det dom som faktiskt tror att det bor folk i månen. Dom är bara oförargligt löljiga. Lite gulliga liksom.En skicklig filmmakare som Oliver Stone är en respektingivande hantverkare och opinionsbildare. Men: han stack aldrig under stol med att detta var hans åsikt.Men vad vill dessa herrar och damer som påstår att 9/11 aldrig ägt rum?Jag vet inte, men kan ställa en annan fråga: Vad vill de som påstår att holocaust aldrig ägt rum?Då är det inte bara löjligt längre.Jag har inte sett filmen. Vill inte se skiten heller. Tror att i detta fallet kan det handla om att man "bara" vill tjäna pengar på vissa människors osäkerhet och läggning mot det konspiratoriska.Men det kan få ett högt pris det med.
9/11 var en katastrof för mänskligheten.Jag arbetade som lärare vid den tidpunkten, och dagen efter kom en del elever in i klassrummet med knutna nävar, skanderandes "död åt amerikanerna". Insåg att vi skulle få en del att ta tag i.... Om filmen är övertygande så är det ett tecken på skickligt hantverk. Du får åka till N.Y. och kolla själv, Humlan Men tro bara på det som är sant-
Citat från: humlan57 skrivet 12 september 2006, 15:32:51Citat från: tipo874 skrivet 12 september 2006, 15:00:42Min son hade hittat filmen på nätet, och var rätt uppjagad. Jag kollade på den, och den är väldigt välgjord och suggestiv.Jag hittade sedan en websajt där filmen diskuterades, och där kom det fram övertygande bevis på detalj efter detalj att det verkligen hänt, och att det inte var något påhitt.Det var ett bra tag sedan jag såg den, och jag kommer inte ihåg vad sajten hette.Den är definitivt värd att se, men man bör nog även kolla in de övertygande bevisen som finns för att slutsatserna i filmen är fel.Länken finns i mitt första inlägg, å vad jag förstår så har det kommit en ny reviderad version, å det var den som visades, å som jag även håller på att ladda ner. Visst ska man akta sig noga för att sen den som "sann", annars är man riktigt illa ute. Men med alla konstigheter som det pekas på, kommer åtminstone inte jag, undan alla frågor som dyker upp. Det är ju inte bara några saker som tas upp, det är massor med detaljer som verkar väldigt övertygande... Själv måste jag se om filmen, då jag inte klarade å se på några direkta felaktigheter första gången, fast jag är övertygad om att dom måste finnas där. Merparten vill jag bara tro, att den inte är sann, annat skulle vara en katastrof för hela mänskligheten.....mvh humlan.Jag tror inte du vill annat än att det ska vara sant. Alltså att det inte är sant. Och du hoppas plocka upp några andra flummare på vägen genom att skriva om det här.. och prata om det på kafferasten.... till dina barn...grannen...osv.