0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Kostnaden skulle bli låg, i jmf vad det kostar att hålla JAS i luften...
Men för sjutton, Vi har helt glömt att debattera religionen, å resp blocks ståndpunkter där. Själv är jag humanist å fullblods-ateist, så jag tycker det är intressant när det disskuteras vilken sagofigur som är bäst, å vilken av dessa, som har rätten att styra över våra liv. Ska Vi t.ex tillåta äktenskap mellan lika kön, eller räcker det med partnerskap. Ska det vara fritt att slänga skit på bögar å flator, i skydd av religionen? Bör det tillåtas friskolor med uttalad religiös inrikning m.m?Eftersom jag redan skrivit hur jag förhåller mig till religionen, behöver jag knappast kommentera frågorna. Det blir ju genom det, rätt så uppenbart, eller hur.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 16 september 2006, 21:41:49Men för sjutton, Vi har helt glömt att debattera religionen, å resp blocks ståndpunkter där. Själv är jag humanist å fullblods-ateist, så jag tycker det är intressant när det disskuteras vilken sagofigur som är bäst, å vilken av dessa, som har rätten att styra över våra liv. Ska Vi t.ex tillåta äktenskap mellan lika kön, eller räcker det med partnerskap. Ska det vara fritt att slänga skit på bögar å flator, i skydd av religionen? Bör det tillåtas friskolor med uttalad religiös inrikning m.m?Eftersom jag redan skrivit hur jag förhåller mig till religionen, behöver jag knappast kommentera frågorna. Det blir ju genom det, rätt så uppenbart, eller hur.mvh humlan.Hmmm.. jag är inte så religiös av mig, kristen dock, men anser att religion och politik inte hör ihop. Det är delvis därför som inte alliansen kommer att få min röst i år. Jag kan inte tänka mig att lägga min röst på någon sörja som innebär att KD får mer inflytande. De är inskränkta homofober !M är andra anledningen till att jag inte lägger min röst på alliansen.
Hmmmm.... Svårt val Antingen stöder man ett gäng ortodoxa pingstvänner från Sveriges Jerusalem (Jönköping) som helst ser att kvinnor står vid spisen och föder barn, har ni förresten lagt märke till att i alla reklaminslagen i radion så talar samtliga KDS:are Jönköpingsmål. Och ett gäng bondeförbundare som av någon outgrundlig anledning tror att ungdomar lättare får jobb om arbetsgivarna lättare kan bli av med dom sen (man anställer ju folk för att sparka dom sen eller?). Eller så stöder man några fanatiska Greenpeacare som på allvar verkar tro att miljön blir bättre av att vi stänger ner kärnkraftverken och importerar kolkraft samt några övervintrande kommunister som tror att vård ,skola, omsorg och bidrag finansieras enbart av staten (att några måste jobba och betala skatt för att finansiera detta verkar de ha missat, pengarna bara finns, höj skatterna).
Testerna har kanske den fördelen att de får folk att tänka till och reflektera, men de säger inte mycket om hur man bör rösta.Jag tycker att folk lyssnar ALLDELES för mycket på vallöften. Det påstås att många av de tveksamma bestämmer sig under de sista debatterna. Sedan när utfallet inte blir vad de hörde i debatten blir de besvikna. En grund för politikerförakt. Sossarna genomför nedskärningar och privatiserar statliga företag. Borgarna monterar inte alls ner sossstrukturerna som de lovat.Men detta valet var till stor del en misstroendeförklaring mot Persson och hans ministär. Uppenbart att t o m många, många av de som röstade (s) OCKSÅ var trötta på Persson!Så då var det väl stor tur av han inte blir kvar. En omotiverad statsminister som bara sett sammanbiten ut där han satt mellan Wetterstrand och Ohly.
Kanske dags för en annan Göran med pondus som partiledare då Men nej, det blir nog något mer kvinnligt. Och jag tänker inte på Nuder.