0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tyvärr verkar det inte vara aktuellt att få till stånd en sådan diskussion med drjukebox då hans/dina inlägg bara fokuserar på massmedias smutskastning och "hur jävligt det är nu" utan att på något sätt beskriva hur alliansen alternativ skulle kunna göra det bättre.
Citat från: drjukebox skrivet 14 september 2006, 00:02:07Citat från: D_Sundsvall skrivet 13 september 2006, 23:53:02I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??Jo, det är väl bra. Det heter ju "Oberoende vpforum" Men jag är inte forumsägare. Hmm... Men med oberoende menas nog inte, rätta mig om jag har fel, politiskt oberoende utan att forumet skall vara oberoende av värmepumpstillverkare..
Citat från: D_Sundsvall skrivet 13 september 2006, 23:53:02I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??Jo, det är väl bra. Det heter ju "Oberoende vpforum" Men jag är inte forumsägare.
I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??
Citat från: D_Sundsvall skrivet 14 september 2006, 00:05:42Citat från: drjukebox skrivet 14 september 2006, 00:02:07Citat från: D_Sundsvall skrivet 13 september 2006, 23:53:02I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??Jo, det är väl bra. Det heter ju "Oberoende vpforum" Men jag är inte forumsägare. Hmm... Men med oberoende menas nog inte, rätta mig om jag har fel, politiskt oberoende utan att forumet skall vara oberoende av värmepumpstillverkare..Jovisst, därav smileyn."Socialdemokratiskt värmepumpsforum"
Jag tror jag lägger ned denna diskussion för egen del, tyvärr verkar det inte gå att få en sakpolitisk debatt till stånd, och eftersom mina påståenden inte bemöts så kan kanske fler än du drjukebox uppleva det som att jag kampanjar för sossarna, nåt som definitivt inte var eller är min mening.Än en gång, jag är politiskt intresserad, debatterar gärna politik, men anser mig vara partipolitiskt obunden.Skulle gärna rösta på ett alternativ som:Verkligen fokuserade på att minska kostnaderna t.ex för myndigheterna i statsapparaten.Som på allvar stödde utvecklingsprojekt som kan forma den nya industri som i framtiden skall föda landet.Som löste kostnadsproblemen inom bostadssektorn.Som samlade i ladorna under högkonjukturer för att kunna satsa framåt under lågkonjukturer.Ser inte att ett sådant alternativ finns idag, men vill gärna att någon förklarar för mig vad som egentligen är det attraktiva i alliansens förslag, då förutom att själva bytet skulle kunna vara uppfriskande - det behöver jag inte höra en gång till för det håller jag med om, det är också den enda anledningen att jag trots allt funderar på var min röst skall hamna på söndag.
Eller, "Allians för värmepump".
Men hade det ändå inte varit bättre om du kommit ut som (s) från början av tråden?
"Socialdemokratiskt värmepumpsforum"
"Folkpartistiskt värmepumpsforum" skulle verkligen höja en del ögonbryn.
Du gör ett vanligt tankefel - du beskriver ett parti som du gärna skulle vilja rösta på. Du räknar upp ett antal frågor som det tänkta partiet skulle satsa på. Det du beskriver är ett idealiskt parti, men som bara kan uppstå om du bildar det själv.
"Vill man att de som redan har skall bli rikare så slopar man fastighetsskatten."
Vill man att de som redan har skall bli rikare så slopar man fastighetsskatten.
"Forumet" är vänster så tillvida att jag/vi/forumet erbjuder gratis, men värdefull, hjälp för folket."Forumet" är till höger så tillvida att jag som entreprenör försöker att inkassera de pengar det trots allt kan generera.