0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gonzo, vad du lite eronisk i ditt uttalande eller menar du att skyddet verkar kanon ? Har själv sett detta på Ahlsell, men frågan är vad det kostar. Någon som kolla upp priset ?
Sorry boyz,Värmepumpsskyddet är inte billigt från Ahlsell.Det priset vi har är inklusive ihopsättning och uppmontering.Ett halvdrygt jobb som tar en timme ca.Efter att vi har räknat bort inpris samt installationstiden så har vi 350 sek kvar.Tycker själv att det är ett rövarpris, men det går inte att köpa in billigare.Dock så kan jag säga att detta värmepumpsskydd är testat av SP för att inte minska effekten eller verkningsgraden.Det tog Ahlsell 3 olika versioner innan de fick till resultatet.Detta skydd har en effektminskning inom mätmarginalen enligt SP.Skulle vilja att det var billigare, men jag tror att testet kostade en slant.HälsTomas
Till Humlan:håller med dig, men hur ofta får man tillfälle att köpa komersiella saker till materialkostnad ?
Visst, om designen var vår så skulle vi kunna kränga ritningar åt alla håll.Men nu är det ju så att det är Ahlsell / KCC som äger ritningarna till denna, och det är både olagligt och oetiskt att snylta på andras jobb.Så vi kommer inte kopiera denna, men man vet inte vad Kineserna kommer med...?Angående omonterat så kostar detta skydd 2000 inkl moms.Fortfarande för mycket i mina ögon, men produktutveckling kostar.HälsTomas