0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller inte riktigt med dej nu, Genki.Det där med effektangivelser är ju en historia för sig. Panasonic E9EKEB hamnar på 3,6 kW och Sanyo KRV12EHDX på 5,5 kW enligt SP. Sedan säljs EKEB som en 5,5 kW-maskin Skulle man gissa att samma skillnad råder för HE12 så får man dra bort 34 % av 7,7 kW, och då får man 5,1 kW. Skulle jag gissa på något så är det att skillnaden mellan HE12 och och KRV12EHDX är mycket liten. Pansonic verkar ha brantare effektkurvor än Sanyo, vilket skulle tala för att HE12 är aningens svagare än Sanyon vid låga temperaturer.MVH/Gano
Men, att Sanyon slår av vid -20 grader är ju riktigt illa.För min del skulle den pumpen vara helt utesluten pga av detta.
Men, att Sanyon slår av vid -20 grader är ju riktigt illa.För min del skulle den pumpen vara helt utesluten pga av detta.Tittar man på cop/effektkurvan, ser man ju att den här pumpen kommer att ha mer att ge en bit under -20 grader.Min He 12:a, sprutar fortfarande massor av varmluft vid -24 grader och jag är helt övertygad om att Sanyon gör detsamma.