Hej igen.
jag vill passa på att tacka för alla tips å råd för mitt problem men det visade sig att det läckte lite i en av kopplingarna, när jag började lossa isoleringen under kabelrännan märkte jag det var lite som olja på insidan av den ena isoleringen.
Installatören kom hem i söndags o vi tätade röret o fyllde på ny gas, sen testkörde vi o det verkade fungera bra på utedelen och röret värmdes på riktigt ordentligt men inte fan kom det nån värme ändå, ingen vidare kyla heller för den delen när vi bytte prog trots att röret blev iskallt.!!
Han sa det måste vara tätt nånstans så jag kopplade ur allt och plockade ner innedelen och märkte då att jag fått en liten "knäck" på det tjocka röret som var lite bökigt att böja till då det var lite kort i väggenomföringen vid monteringen första gången, tog av det röret en bit och svetsade på ett längre och monterade upp allt igen, på med mer "sopp" och wow...nu funkar den alldeles utmärkt.
47 ºC i utblåset vi 28 ºC körning
Får väl se om den håller måttet när det börjar bli kallt ute.
Konstigt att den lilla knäcken gjorde att värmen inte gick igenom, det var ju liksom inte tillplattat men det verkar vara väldigt känsligt.
Just nu en väldigt nöjd NA 11000 ägare iallafall.