0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det ingen som funderat på varför inte USA sänder några lönnmördare och helt enkelt knäpper sadam och de andra terroristledarna.Jag tror att de VILL ha krig, de vill inte bli av med ledarna - det skulle ju minska deras möjligheter att få kriga!
NATO har spelat ut sin roll, å kan läggas ner utan att nån kommar att sakna det. Stora konventionella armeer duger ju ändå inte till nåt längre, vilket väl bevisas av vad som händer/har hänt i Irak, Ryssland fåfänga försök, att kväsa olika uppror, å just nu, Israels bombande i Libanon. mvh humlan.
Eftersom de stora armeerna uppenbarligen inte klarar av att hantera de situationer som numera uppkommer. Utan mest bara ställer till ett helvete för civilbefolkningen, å en totalt meningslös förstörelse av infrastrukturen. Inte ens det som var ett av dessa krigsmaskiners huvudmål i början av ett angrepp, att slå ut kommunikationerna, fungerar längre. Det går numera alldeles utmärkt att hålla kontakt via satellit eller radio m.m, nåt som "terroristerna" behärskar till fullo. BinLaden m.fl kan ju uppenbarligen härja fritt, utan att nån verkar veta vad som är på gång, eller var dom befinner sig. Alltså bör varje land anpassa sin försvarsmakt, efter de faktiska hot som finns idag. Exakt hur, har jag inget svar på, men stridsvagnar, bombplan, atomvapen m.m, är iaf inget som kan användas mot den typen av hot...mvh humlan.
Det är inte bara den nuvarande regeringen i USA som med vapenmakt vill "omvända" värden, utan oberoende av regim, har dom åtminstonde under hela mitt liv försökt att "rätta" till saker och ting som i Vietnam Chile mm. och stött många dikatorer över hela värden.Jag har under några år (för ganska länge sedan) arbetat med amerikaner på div utlandsjobb och det mest slående var hur lite dom viste om omvärlden och hur dumma dom tyckte att resten av jordens befolkning var som inte fattade att det var dom som viste och kunde allt.
ett typexempel på att NATO är självständigt är väl deras aktivitet i Irak och Afghanistan, för att nästan alla soldater kommer från USA har väl bara med deras vilja att hjälpa oss stackare som inte förstår bättre och inget med önskan om att dominera värdsekonomin osv. att göra (och man behöver inte älska Sadam och Talibaner för att tvivla på USA och deras mål)
Citat från: tipo874 skrivet 08 augusti 2006, 23:45:23Jag blev vädigt besviken när vi röstade nej till Euron, och det är lite signifikativt att det är bakåtsträvare som UK, Danmark och Sverige som står utanför. Bakåtsträvare eller kanske snarare nationalister? Åtminstone är de två senare länderna i mina ögon inte särskilt bakåtsträvande utan snarare väldigt förändringsbenägna, så länge förändingarna görs inom landet. Däremot är samtliga tre länder tre gamla kungariken med en starkt nationalistisk folksjäl.
Jag blev vädigt besviken när vi röstade nej till Euron, och det är lite signifikativt att det är bakåtsträvare som UK, Danmark och Sverige som står utanför.
Då kanske nån som gillar nato skulle vara så vänlig att tala om vilka fördelar vi skulle ha om vi var medlem i nato och vilken nytta det skulle ge resten av värden, för meningen kan väl inte vara att vi som natomedlemar ska åka runt och städa upp efter usa?