0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade faktiskt tänkt rösta på borgarna, men nu går det ju så bra för AB Sverige att man blir lite tveksam, de borgerliga partierna har ju lyckats ställa till det förr, så vitt jag kan minnas har vi haft högkonjuktur varje gång borgarna vunnit valet, och det har varit djup kris inom några år... - det skulle vara intressant att se hur sossarna kan sköta en vikande konjuktur (som jag antar kommer under nästa mandatperiod).
Jag är stolt över ALLA krig som Sveige kan stå utanför. mvh humlan.
.Jag är i alla fall glad över att vi inte deltog, hade vi gjort det hade nog inte sverige sett ut som det gör idag, med den relativt goda välfärd vi har.
När man reser runt i världen är det svårt att förklara den svenska positionen. "Antivåld"? "Alliansfrihet"?
CiteraNär man reser runt i världen är det svårt att förklara den svenska positionen. "Antivåld"? "Alliansfrihet"?Vi är ju med i FN, garanten för fred till motsats för USA och alla andra som genomför affärsmässiga och politiskt strategiska krig.Du har inget att skämmas för när du reser världen runt, däremot de amerikaner du möter.
Sverige levererade i runda slängar 11,5 miljoner ton stål till den tyska krigsindustrin och ungefär lika mycket till de allierade VARJE år mellan 1939 - 1945.Källa: HITLER av Alan Bullock
Jag blev vädigt besviken när vi röstade nej till Euron, och det är lite signifikativt att det är bakåtsträvare som UK, Danmark och Sverige som står utanför.