0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag ingen Win98 burk kvar som jag kan testa på men utifrån det felmeddelandet kan det bero påföljande. I Windows ME, 2000, XP och 2003 finns en miljövariabel som heter "ProgramFiles". Beroende på vilken språkversion som man använder så har den lite olika värden (Engelsk=C:\Program Files och Svensk=C:\Program). Om mitt minne inte sviker så finns inte denna miljövariabel i Win95 och Win98 (den som kan testa får gärna kommentera). Det gör att den del av scriptet där det står "%Programfiles%Tsa\ftpUp.cmd" måste ändras till den fulla sökvägen till ftpUp.cmd.Rickard: Jag har inte kvar scripten längre (eller hittar dom inte iaf) kan du maila mig en Zipfil med dom så kan jag kolla vad som är troligt fel. Har du kvar min adress?/Johan
Jag har skickat till "...mysite.se", hoppas den funkar.
Citat från: Rickard skrivet 03 augusti 2006, 21:07:31Jag har skickat till "...mysite.se", hoppas den funkar.Fick mailet häromdagen Ska kolla igenom scripten och fräscha upp minet lite/Johan
EXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C %ProgramFiles%\TSA\FTPUP.CMD
Om jag inte minns fel så är det i autocute.ini du måste ändra på någon av dessa två rader:CiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C %ProgramFiles%\TSA\FTPUP.CMDDu jag inte är expert på detta kanske det finnas någon annan som utifrån detta kan hjälpa dig få inställningarna rätt för WIN98.Jag tror du skall prova ändra \ till / på något ställe...Eller... finns "system32" i win98, eller ör det bara "system"
Citat från: Rickard skrivet 02 oktober 2006, 18:36:14Om jag inte minns fel så är det i autocute.ini du måste ändra på någon av dessa två rader:CiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C %ProgramFiles%\TSA\FTPUP.CMDDu jag inte är expert på detta kanske det finnas någon annan som utifrån detta kan hjälpa dig få inställningarna rätt för WIN98.Jag tror du skall prova ändra \ till / på något ställe...Eller... finns "system32" i win98, eller ör det bara "system"Hej och tack för snabbt svar.Det kommer säkert några andra på forumet att hjälpa till.Exempel vis utopiazz
EXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM\COMMAND.EXEPARAMS=/C C:\PROGRAM\TSA\FTPUP.CMD
EXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM\COMMAND.EXEPARAMS=/C "C:\PROGRAM files\TSA\FTPUP.CMD"
Citat från: Log skrivet 02 oktober 2006, 18:56:00Citat från: Rickard skrivet 02 oktober 2006, 18:36:14Om jag inte minns fel så är det i autocute.ini du måste ändra på någon av dessa två rader:CiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C %ProgramFiles%\TSA\FTPUP.CMDDu jag inte är expert på detta kanske det finnas någon annan som utifrån detta kan hjälpa dig få inställningarna rätt för WIN98.Jag tror du skall prova ändra \ till / på något ställe...Eller... finns "system32" i win98, eller ör det bara "system"Hej och tack för snabbt svar.Det kommer säkert några andra på forumet att hjälpa till.Exempel vis utopiazzDet tog ett tag men jag har gått igenom scriptet. Det första problemet med Win98 är att det spårar ur redan vid uppzippningen av script och applikationer. Om man packar upp zippfilen manuellt så stämmer inte Autocute.ini längre utan även denna måste ändras enligt nedan.OrginalCiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C %ProgramFiles%\TSA\FTPUP.CMDSvensk Win98CiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM\COMMAND.EXEPARAMS=/C C:\PROGRAM\TSA\FTPUP.CMDJag har inte testat på engelsk Win98 men det borde se ut så härEngelsk Win98CiteraEXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM\COMMAND.EXEPARAMS=/C "C:\PROGRAM files\TSA\FTPUP.CMD"/JohanPS Egentligen borde inte Win98 användas längre utan det är bättre att köra en "bantad" XP där allt som inte är nödvändigt för loggningen avinstalleras eller stängs av (tjänster)
Öppna den grupp du vill ändra på, flytta över alla givare till "vänster fönster", flytta sedan tillbaks dem till "höger fönster", den du vill ha längst upp börjar du med.Lycka till.
Är du säker på att det är rätt bilder som sparas till hårddisken? .jpg eller .png ...Kolla nästa gång autoexecute startar vilka bilder scriptet laddar upp, öppna dosfönstret som kommer upp i aktivitetsfältet medan den skickar upp bilderna.