0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du ADSL?
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har noll erfarenhet av adsl.Hoppas nån annan kan.Har du fått till någon form av överföring alls?Har du köpt kitet av mig eller byggt själv?Om du köpt av mig, - har du hittat scriptfilen som medföljde på skivan jag skickade?
OK, börja med att installera FTPUp.exe som medföljer på skivan. Läs/skriv ut instuktionen om vilka filer du behöver redigera.Du behöver ditt hemsideskontos ftp-uppgifter tillhands för att unna konfigurera de filer som behöver ändras.I mappen FTP-script ligger en AUTOCUTE.INI - fil som jag redigerat för att passa Win XP. (Den funktion som laddar upp tidsangivelsen för senaste uppladdningen av bilderna.Jobba på och hör av dig om du stöter på problem.Angående adsl-et, prova ringa supporten och hör med dom hur du skall göra för att kunna ladda upp bilderna var 3:e minut, det borde de kunna hjälpa dig med.Utopiazz, som gjort scripten brukar ställa upp med hjälp om du PM:ar honom.Kämpa på! Thumbsup
Vem har du som operatör för ditt bredband? Hos en del ingår ett antal MB i utrymme för hemsidor etc.Tänker du ha hemsidan liggande på loggningsdatorn eller hos en operatör?När det gäller din fråga inledningsvis ang. fast IP adress så behövs inte det. Det finns nämligen funktioner (eg. små program) som ser till att du alltid hittar till din dator ändå (eg. dynamisk DNS hantering)/Johan
REM Program katalogREM Den katalog där Thermometer är installerad REM Värdet måste avslutas med \ REM Exempel C:\Program\TSa\ eller .\REM Behöver troligen inte ändrasREMSET appdir=C:\program\TSa\
EXEFILE=C:\WINDOWS\SYSTEM32\CMD.EXEPARAMS=/C C:/Program/TSa/ftpup.cmdINTERVAL=3