En vanlig fläktkonvektor har ungefär 10mm rör (flera) I sitt batteri, och det ger I sig ganska stort tryckfall.
En innedel för gas tror jag har väldigt mycket mindre rör och borde ge ännu större tryckfall. Dessutom är temperaturen mycket högre på kylvattnet så kyleffekten är långt mycket mindre än vad som specas på konvektorn, tänk 1/3 (dvs står det 3kW kyla, räkna att du kanske får 1kW med borrhål, jordvärme ännu sämre eller obefintlig).