I förra veckan hade jag återigen en pöl på golvet och återigen i måndags. Blev då trött på detta så jag ringde installatören och bad honom titta på det hela samt utföra första servicen som skulle ändå göras under hösten.
Idag kom han. Han sa att avloppet var lite täppt så han gjorde rent där. En massa fett osv. Kan det vara så att detta är från en hyfsat ny värmepanna typ som en ny bil som man behöver byta olja på 1-2 ggr dom första 1-2 år eftersom mycket skit skall rensas ut från motorn?
Sedan kopplade han bort någon ventil där han påstod 1 eller 2 o-ringar behövde bytas. Sedan hittade han något längre in som han sa läckte och när han tog bort det så tömdes hela tanken på golvet

. Han tog även ut filtret bakom den stora gula biten i en av ovanstående bilder (till vänster av dom gröna pilarna) som var full med magnetisk skräp (antagligen från dom inkopplade värmeelementen i huset) som han sa man kan göra rent 1-2 ggr per år.
Klorin tyckte han inte var så nödvändigt men jag kan inte tycka att det kan skada.
Så, nu håller vi tummarna att detta räckte.