0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Borta för mig också.Tror den försvann när jag aktiverade att använda innegivarna.
Tack! Det var svaret! Hade ju varit tydligare att inaktivera menyalternativet (och kanske t.o.m. information om varför) istället för att helt gömma det. Det är ju inte helt solklart hur alla dessa funktioner samarbetar.(Har förstått att det är ovanligt att man kör innegivare, men jag hade tidigare en CZ och har svårt att förstå hur pumpen med enbart utegivaren ska förstå husets värmebehov)
Kan ju hoppas att den kör med detta istället.Lite oklart om det är aktiverat och hur det ens funkar.https://www.nibe.eu/en-gb/products/heat-pump-controllers/smart-room-comfortLite oklart hur den gör beräkningar osv, men tycker temperaturen har varit väldigt stabil i vinter.
zno, att använda innegivare tillsammans med en utegivare är det som är det vanligaste sättet att styra en VP. Utegivaren är en lite "grövre"styrning som finjusteras med hjälp av innegivaren.
Hmm, ja, men då gäller det att man har dessa prylar installerade runtom i huset antar jag:"In order to utilise Smart Room Comfort, any of CDS 10, THS 10, SRV 10, ROT 10 or RMU S40 Smart Accessories must be set up in the rooms that you want Smart Room Comfort to monitor."Själv har jag ännu bara en basic rumsgivare, med tråd.