purjo__, Smurfen., Rickard, Heat?, Jisse och 3 gäster tittar på detta ämne.
T.o.m i Danmark har det uppmärksammats denna kalla vinter: https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/kia/populaer-elbil-har-store-ladeproblemer-i-frostvejr/Sen är det förstås som du säger, de flesta är så obegåvade att de tror att det ska vara som det är, men inget kunde förstås vara mer fel, och sånt där kan driva mig till vansinne, när multinationella företag, säljare, verkstadspersonal, verkstadschefer och KIA:s centrala support antingen är så korkade att de inte förstår, eller helt enkelt inte bryr sig.Gemensamt är att de vägrar erkänna att det är något fel, vilket egentligen borde vara straffbart.Sen är det förstås så att många har bilen i varmgarage, eller bara laddar publikt, och då märks ju inget av dessa problem, utom möjligen att 12V-batteriet dräneras och vägrar starta bilen, eller aktivera förvärmningen, det är mest det folk har klagat på.Det var t.o.m så att det satt gatupratare på golvet i KIA-hallen när jag köpte bilen, om att det var viktigt att låsa bilen när den parkerades och laddades för att det bara var då 12V-batteriet laddades.Tänk så enkelt det hade varit att ändra mjukvaran istället.Men visst, det är ju bara typ hundra miljoner människor på norra halvklotet som utsätts för temperaturer under -20 grader och kan tänkas ha de problem jag har, så det är väl ett ickeproblem.