tyke och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alltså, jag påstår inte att du har fel i din analys (och inte att du har rätt heller iofs). Vet inget om just din situation. Jag bara påpekar att din testmiljö är alldeles för komplex så slutsatserna blir blurriga, i alka fall kommer mottagaren av dina rapporter att tycka det. Det är faktiskt ganska lätt att utföra tester med utrustning som unte är kopplad hit och dit som stryper laddningen. Kag tror inte Kia kommer att vilja ta i dina rapporter med handskar och tång ens.Att säga att du skall se fram emot ny firmware är inte alls någon bekräftelse på att de funnit eller åtgärdat något alls.Jag laddar också både bilen och husbatterierna på natten men lägger laddtiderna mer i serie snarare än låta dem dela på effekten. Det blir för det mesta effektivare så.Har du funderat på hur många watt batterivärmaren är på och om det kan vara så att laddningen inte startar vid mycket låga temperaturer utan att den kör enbart batterivärmare först?
Ny teknik är inte för alla…
Flere brugere dokumenterer, at ladeeffekten falder fra 11 kW til mellem 2,2 og 6,8 kW.
Du fixar problemet med https://www.defa.com/se/produktkategori/bilvarmesystem/batteriladdare/ och en kupevärmare ;-)
Filhållnings assistenten är väl EU lag hur dumt det än är min är urkopplad jämnt men har en -22 sista året det går koppla ur permanent men den funkade faktiskt hyffsat men tillför ingenting brukar inte sova och köra samtidigt.
Har redan monterat kupevärmare, (1700 W) men den räcker inte riktigt till när det är kallare än -20 grader, hinner inte tina av rutorna på de ca 55 minuter vi har värmen i innan vi åker till jobbet.Därför kör jag gärna bilens eget kupeförvärmningssystem när det är så kallt ute, och det fungerar ju normalt bra. (Om inte batterispänningen på 12V-batteriet sjunker för mycket under tiden förstås)
Har inte läst några detaljer eller följt...Vill bara flika in att när laddaren tappar kontakten på wfi så går den på lägsta eller stänger av, eventuellt bara på en fas.Jag hade lite sådant strul , men inte numera sedan jag drog en Ethernet kabel till boxen plus köpte mesh nätverkTrodde det var bilen först....Säkert inte detta då du har detalj koll, men denna info bara för att utesluta alla möjligheterDu har väl redan testat flera andra laddboxsr
Behöver man wifi för att ladda bilen med el
Nej, men för att styra/kontrollera laddningen. Därför har en del laddboxar ett off-line läge med förinställda parametrar som tar vid m förbindelsen bryts.
Antar att man måste montera kännare så laddboxen har koll på husets förbrukning är det dom som kopplas via wifi eller vad använder den det till ?