Hej,
För 3 år sedan installerades min 409 Airx inomhusdel & utomhusdel. Installerades med värmekabel för avrinning men nu har jag upptäckt att det är rätt mycket isbildning runt utomhusdelen på marken.
För ca 2månader sedan flyttades inomhusdelen då vi ska renovera tvättstugan, dock inte av dom som installerade den utan av firman som renoverars rörmokare, vilket gick jättebra. Allt funkar fint i form av värme, varmvatten osv så det har inte varit några problem.
Jag ringde till dom som jag köpt och gjort installationen ang att det blir is rung utomhusdelen på marken och nämnde att inomhusdelen är flyttad, dom hävdar att då gäller inte garantin om det inte är dom som utför det, försökt hitta det någonstans. Men det känns inte som en förklaring varför avrinningen inte rinner ner i röret med värmekabeln i ?
Edit : Hittade i garanti papperen att det står "IVT-garantin upphör att gälla om värmepumpen från IVT flyttas eller ominstalleras", gäller det både inomhusdelen och utomhusdelen .. lite svårtolkat.
Nån som vet i vilken ände jag ska börja i ?