Hej,
Har under en tid tillbaka haft problem med att pumpen hamnar hela tiden i ett läge där den ligger efter med höga grad minuter. Ofta ligger den mellan ca -200 till -800 är det något som är normalt?. Det här har resulterat i att den skickat på el tillsats, har kunnat vara -2 ute och ändå har den behövt hjälp med el tillsats.
Huset är 1 plan med källare 114+114 m2 1977, radiatorer. Tillika har jag kulvert ut till garaget och även radiatorer där. Har nu stängt av slingan ut till garaget, upplever då att den hamnar mkt bättre i grad minuter ca -150 till -400, höjde upp värdet för grad minuter till -1000 för att se om pumpen själv skulle kunna hämta igen sig och det har funkat bra nu ingen tillsats sen jag gjorde det. (Låg på - 700 tidigare)
Men avisning går väldigt ofta upplever jag, som just nu är det 1-1,5 tim i mellan varje avisning, då tar han energi till det och får se jobba ikapp och snart är det dags för nästa avisning. Pumpen är helt ren finns ingen is/snö alls, tempen ute är just nu runt -3 så inte direkt kallt.
Vad är det som säger åt den att nu är det dags för avisning?