0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det skulle nog funka. men då är det styrningen från den gamla innedelen som behöver flyttas över fortfarande. och jag behöver montera 4vägs ventilen.en annan tanke jag hade var om man kan kan göra ett eget system mot värmepumpen då jag har en solslinga ledig, och fylla med glykol och sen bara köra on/off. Jag skulle vilja slippa att flytta styrningen från den gamla innedelen. Men det kanske inte går att komma ifrån?
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar?EcoEl har inbyggd styrning, den ska ha en bivalent shunt monterad.Där ansluts framledning/retur till huset.EcoEl blir då master och din vedeldade acktank slav.
Det ska väl vara att tanken som värms med ved ska vara master och VP som slav.När tanken börjat bli tom, ska VP spetsa på. Eldningen är ju den primäre delen, som är billigast.
Hej! Skulle behöva lite råd och hjälp. Jag håller på att experimentera hemma. Jag har idag en liten vedpanna som laddar en 750 liters acktank. jag fick tag på en gammal ctc ecoair 111 med innerdel. det jag skulle vilja testa att göra är att docka värmepumpen mot acktanken. Men hur gör jag med styrning lättast och billigast. min tanke från början var att flytta över alla ventiler och givare till acktanken men det började ganska snabbt bli väldigt invecklat. finns det något annat sätt att få ihop det på. tacksam för hjälp.