0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Har nyligen installerat en Mitsubishi värmepump. När temperaturen utomhus legat på 0 ner till -2 har pumpen dragit 94kwh per dygn vilket är en fördubbling mot när utetemperaturen var på +4grader förra veckan. Huset är på 240kvm och pumpen klarar 300kvm. Är detta en rimlig elförbrukning för pumpen? Finns det inställningar jag kan göra för att minska förbrukningen? Har kontaktat installatören men de svarar inte
KWh finns i panelen på pannan och även ifrån elbolagets app
HejHar samma proplem köpte en 10kw 2019 har haft tekniker i omgångar noterade för ett tag sedan att värmen är felkopplad så varmvatten går returen på elementet kontaktade instaltören som svarade att det här gått för lång tid och att dom inte är kvar i området så kontakta en lokal firma som kan hjälpa dig, glämde huset är byggt 1936 boyta a ca200kvm nu är skit pumpen avstängd kör med ved istället
Elförbrukningen som syns på elbolaget är ju med förbrukningsel, så den siffran på 120kwh är minus förbrukningselen på annat. Problemet är att jag får inte kontakt med företaget som jag har h af t som har installerat pumpen