Får du nån värme på radiatorerna?
Det låter ju som att all värme trycks upp till batteriet och att det är stopp på radiatorslingan?
Om det bara blir fritt flöde på radiatorsidan så ska det ju gå att reglera flödet till batteriet tycker jag?
Om radiatorerna blir varma som de ska så kan du säkert ställa ner flödet på cirkpumpen.
Tack för bra input Carl.
CP på 1 av 3 sedan ett par dagar. Misstänker att utegivaren visar runt 2 grader mindre än den ska.
Radiatorslingan verkar bli varm, känt på rören, kurva 7, förskjutning -3, framledning 38,1, retur 36,4, tilluft 28,9.
RN1 0,25 varv öppet.
Började fundera på om man satt fram och retur ledningarna tvärtom än de ska vara när pumpen installerades, undrar hur det skulle påverka

.
Kan det tänkas att det finns en massa magnetit eller nåt i radiatorkretsen? Kan det kleggat ihop sig på nåt sätt genom åren då jag hade returen stängd? Brukade iofs starta cirk till raddarna en gång per år o avluftade då allt.
Undrar var tilluftsgivaren sitter. Kan det tänkas att den kommer åt tilluftsbatteriet och att den därför mäter temp från tillluftsbatteriet istf just luften som blåses in till tilluftskanalen?
Och vi har tagit bort 2 radiatorer som sagt och pluggat de rören och det ska vara ok enl pumpinstallatören också (pratade med honom idag).
Installatören menade även att man kanske inte ska stirra sig blind på alla givare (eller liknande).
Kurva 7, förskjutning -3 tyckte han lät lågt och bra. Jag bryr mig mindre om kurva o förskjutning. Tittar på framledningen bara o så (kanske fel).
Rätt behaglig värme i huset med cirk i radiatorerna men känns som något fel.
En sån RN1 borde väl inte kunna vara sönder på en helt ny F470 antar jag?
Bör nog avlufta allt igen o läsa på mer i manualen.
Läste mitt första inlägg "När jag har RN1 helt stängd blir tilluftstemp över 20 grader.", måste varit fel