Hej,
2018 köpte vi en luftvärmepump från en Värme-Kyl-Teknik företag. Den värmepump fungerar inte ordentligt. När det är under 0 grad kommer bara ljummen luft ut.
2023 skrev jag till det företag och frågade om de kommer och kontrollera luftvärmepump. (jag blev mycket sjuk och måste gå tillbaka till Tyskland och den var corona... So jag kunde inte se det tidigare) Men jag fick inget svar. Jag skrev flera gånger men ingenting. Vi träffades han på en mässa och frågade han, han såg han har fått ett nytt Mobile och vi fick hans visitkort, men numret är det samma och jag skrev en gång till och fick igen ingen svar

Nu öppnade vi kanalen själv och tänkte vi ta in mer isolering. Vad vi fanns kan du se på bilden

jag skrev han igen och skickade bilden och såg det han ska komma och fixa det. Men igen ingenting.
Vad kan vi göra nu? Kan vi ta en annan företag for fixa och skicka fakturan till han? Tyvärr är vi över garanti men vi kunde inte se det tidigare. Vi isolerade nu själv, men det är inte so bra, det måste göras ordentligt. Nu fungerar luftvärmepump bättre men jag är rädd för att något gott sönder.
Under den svarta är ingen isolering och på den anslut av det utdel var ingen isolering också