Jag skulle bedöma att du inte kommer komma under den summan oavsett. Bara få ut servicebil med folk i drar iväg. Jag hade en rörmokare som bytte cirkpump i våran vilket blev till det mycket bättre men även det lilla jobbet gick på runt 7k. Och då får man ju ändå säga att en cirkpump hör till dom komponenter som inte är speciellt dyra i jämförelse. Dessutom en standardprodukt vilken som
När det gäller reparationer så är det tyvärr så att även om det finns tekniker att tillgå så är varje sådan reparation väldigt smärtsam. Man förlorar lätt flera års besparing på varje sådan. Än värre är det med dessa varianter som har klena kompressorer, där kan man om man har otur förlora kanske 10 års - och mer - besparing om det vill sig illa (tex kompressorhaveri). Mitt lilla äventyr med cirkpumpen kostade mig drygt 4 månaders besparing
Tyvärr har det börjat rapporterats en del om felaktiga expansionsventiler på dessa pumpar redan efter relativt kort drifttid (dvs 8-10 år). En reparation pga av detta drar med sig en hel del, även byte av andra komponenter tydligen. Nu vet jag inte vad en sådan reparation kostar, kanske någon som drabbats som kan berätta, men då ryker garanterat ett par års besparing om man inte har förlängd garanti