0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har loggat när felet händer som jag bifogat här, och får då felkod 162 som är hög kondensatortemperatur, samtidigt ger några givare just den mätstunden på 5 sekunder värdet -32767.Har även provat att uppdatera mjukvaran ett steg högre till 9719R3, och där fått samma fel, även vid en varmvattentemperatur på runt 40 grader, så behöver inte vara 52-53 grader för att det ska hända utan händer när kompressorn kör på högre varvtal från 105 Hz och uppåt.Har sedan provat backa mjukvaran och då funkar allt som det ska utan att kompressorn stannar.Pumpen är väl 10 år, och luftfiltret bytt för något år sedan.Gissar att samma kondensatortemperatur uppnås även vid varmvattenkörning med de gamla mjukvarorna som inte ger fel, men det är väl inte så bra för kompressorn att temperaturen blir så hög. Så jag undrar varför mjukvaran inte på något sätt hindrar att den höga temperaturen uppnås, t.ex. genom att sänka frekvensen på kompressorn i tid innan felet inträffar?Är expventil och torkfilter lätta att byta och vad är deras funktion? Kan felet bero på något annat? Om jag skulle fortsätta köra med gammal mjukvara, kommer det att bli värre efterhand och riskerar att skada kompressorn?