Jag köpte två Mitsubishi luft-luft förra året av en stor och känd säljare som även skötte installationen. Båda två fungerade perfekt förra året men i somras orkade inte den ena kyla mer än 10-15 minuter, sen kom ingen kyla. Jag testade att stänga av och sätta på men det gör ingen skillnad. Nu är det börjat bli lite kallare ute märker jag att det inte är något tryck i den (som det var förra året).
Den som stökar sitter i en stuga på 25 kvm, så det borde inte vara något större problem att kyla. Den andre sitter i ett hus på ca 145 kvm och den kyler och värmer bra.
Har felanmält och skrivit allt jag kan komma på som kan behövas, jag godkände även att de får debitera mig om det inte är något fel på den. Men det räcker inte, de vill veta en massa mer saker, jag ska mäta temp ovanför innerdel, fota, spela in video, skriva primär värmekälla m.m. Får de inte tillräckligt info kommer de be mig skicka mer.
Alltså, jag fattar att jag får betala om det inte skulle vara något fel på den och har skriftligen godkänt det, men det verkar ju som om de inte vill komma och hjälpa mig?
Läste att Mitsubishi haft lite problem med läckage med dålig effekt som resultat, och jag misstänker det felet då kylan bara fungerade i 10-15 minuter för att sen bli sämre. När jag startade om den kom den igång 10-15 minuter igen med kyla för att sen mest bara blåsa luft.
Är det något annat fel än läckage/kompressor som kan tänkas vara fel?
Tar tacksamt emot tips ☺️