0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag anar att CTC inte är Bertils favoriter............han hackar som en Iller i klimakteriet...... studs
Det där med Extra VV. Jag blir inte riktigt klok.....Kompressorn går igång vid utsatt tid för extra vv, men det gör även elpatronen?!Det verkar som kopmressorn kör för att få hög temperatur i nedre delen och på så vis få mer VV. Men den kör även elpatronen för att få den sista biten i övre delen. Jag har fått för mig att jag inte klarar mig utan elpatron faktiskt. Det där med flytande kondensering gör ju att det blir lite snålt med VV när den bara kör till 40 grader. Har jag då Elpatronen avstängd så blir det lite kallt att duscha.Någon som har något att inlägga. Dessutom har ett lite irriterande medelande dykt upp, lågt flöde radiatorer, förslag? Dessutom upp emot 50 starter per dygn. Kanske dax för nya radiatorer också, eller till och med 2 rörssystem.
Att flytta givaren kan nog göra att kompressorn går mer och patron mindre. Men det beror på inställningar i övrigt.
Lösningen vore väl en 20 kW pump, som dessutom skulle betala sig på några år - eller? Borde även en gymnasieingenjör inse.
Jag har ALDRIG ens nämnt att nån annan maskin skulle vara bättre för honom.SKÄRP dig, vart får du sånt trams från.
Vad händer med returtempen om man skottar på med 20 kw VP, med redan nu för klena raddar? Det borde du oxå förstå, eller??
Enligt manualen och reklamen ska väl extra vv ske helt utan elspets om man ställer in det?Hur många timmars gångtid/dygn har du på kompressorn senaste veckan?
Jo tebax till ämnet. Några tankar10,5 kW är inte i överkant för att motsvara 5 m3 olja141 m aktiv borra är i underkant, hoppas att du har bra flöde och att brinetempen håller sig uppeDu har lite mer inställningar än en ann...med ecoEl har du patroner både uppe och nere, kanske alla borde ha? Så kan man ha ts till husvärmen vid behov med shunten spärrad.Jag undrar nu om med övre patron avstängd och extra vv satt till 55 grader så kör kompressorn tills övre pannan har nått 55 grader?Eller nedre? Med gamla v2 så fungerar bara inställningen för övre pannan med elpatron till.Du kan visst ställa in startfördröjning också och på så sätt få ner starterna?
Refererar till andra inlägg på forumet där man talar om 5-7 grader. På radiatorsidan alltså.