0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Du ska inte starta om din VP med säkerhetsbrytaren, utan med strömbrytaren på din VP. Säkerhetsbrytaren används endast om du ska öppna din VP och mickla med grejorna.
Den säkerhetsbrytaren som nämns i manualen är motorskyddsbrytaren.
Testa att byta ut säkringarna till din VP, ibland kan någon propp gå utan att det syns (stäng av din VP innan).
Sen vet jag inte om problem med växelventilen kan orsaka detta larm, det borde bli HP-larm om den krånglar?
Tack så mycket Carl! Ett steg framåt, men frågor återstår:Finns det en strömbrytare på VP:s, den måste jag försöka hitta...
Ok, då kan den följaktligen ha löst utan att jag sett/förstått detta, men med tanke på att det står att man i så fall ska återställa den så känns det väl inte troligt att den har löst när jag kunde starta om och få igång den igen utan återställning?
Jag gissar att detta är relevant om felet är ständigt återkommande, men skulle inte fel lösa direkt efter omstart? Nu verkar den ju gå igång och åtminstone producera varmvatten. Och om det var detta problemet redan vid första uppstartsdygnet så har den gått en månad utan att felet dök upp igen.
Det kan vara en propp som är lite halvdålig, prova i alla fall att byta ut dem.
Ibland är det trots allt enklare att ringa installatören än att fundera själv, speciellt om installationsgarantin fortfarande gäller.
...bortsett från att problemet inte löstes. Larmet kvarstår, förhoppningsvis nytt försök imorgon.